"A fájdalom elmondhatatlan" Megrázó levél a Malév vezérigazgatójától
Limburger Lóránt, a Malév vezérigazgatója 2012. február 3-án, reggel hat órakor írt drámai hangvételű tájékoztató levelet a légitársaság leállásáról.
„Tisztelt Munkatársaim! Tegnap még bíztunk abban, hogy a fejünk felett egyre gyorsabban gyülekező felhők eloszlanak. A Malév összes munkavállalója, köztük a menedzsment is reménykedett abban, hogy egy magánbefektető segítségével új lapot nyithatunk” – kezdte a vezérigazgató. „Ma reggel sajnos azonban bekövetkezett az, amitől a legjobban tartottunk, és aminek elkerüléséért mi is és Önök is egytől-egyig – azáltal, hogy munkájukat eddig a pillanatig kitartóan és becsülettel végezték – mindent megtettünk” – írta a levelében, valamint hozzátette: az utolsó pillanatig még volt egy leheletnyi remény az üzemeltetés folytatására és sokáig az utasok bizalma is töretlen volt.
„A fájdalom elmondhatatlan, amit most érzünk. Sokan szinte gyerekként kerültünk ide, vannak, akiket csak rövid ideje ejtett rabul a kerozin gőze. Úgy érzem, mindannyiunk nevében mondhatom, életünk értelme volt ez a cég. Generációk dolgoztak itt és most családok élete fordul fel egy csapásra, a Malévben élt életünk lezárul. Nincs végszavam, nehéz búcsúzni”
Percről percre Itt olvashatja és nézheti a videókat 'Videó : http://atv.hu/cikk/
Oszkó: Holnap újraindulhatott volna a Malév
Megfelelő előkészítéssel akár holnap újra kezdhette volna egy új cégben működését a Malév, úgy tűnik, hogy a kormány az elmúlt két évben azonban elmulasztotta az egyébként várható csődhelyzetre való felkészülést – mondta az Indexnek Oszkó Péter. A Bajnai-kormány pénzügyminisztere hangsúlyozta: európai példák is akadnak – többek között az Alitalia történetében – olyan esetre, amikor a csődbe jutott cég a gyakorlatban egy újonnan létrehozott társaságként élt tovább, így az utasok számára szinte alig volt észrevehető a váltás.
A Malév esetében hasonló forgatókönyvre már 2010 elején készültek: Oszkó szerint túl voltak az elméleti előkészítésen, így a vonatkozó jogszabályok iparági szakértők bevonásával készített vizsgálatán. Egyértelművé vált már akkor is, ami máig sem változott, hogy egy új cég elindítása csak kisebbségi állami tulajdon mellett lehetséges az uniós előírások miatt, és éppen ez volt az egyik buktató az akkori előkészületeknél, hiszen a lehetséges befeketők már mind a várt új kormánnyal tárgyaltak volna.Tovább : http://index.hu/gazdasag/
Az akkori előkészületek alapján Oszkó szerint mintegy három hónapnyi munka kell, kellett volna ahhoz, hogy a Malév egy új társasággal a háta mögött felszállhasson. A cég márkaneve és egyes ezzel kapcsolatos jogai mindig is egy száz százalékos állami társaságban voltak, így egy új cég rendelkezésére is bocsáthatók, ez nem jelent problémát.
Szakszervezet: Csak a sajtóból tudtuk meg, mi történik a Malévnál
Péntek délelőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér B terminálján a személyzeti kijáratnál a Malév munkatársai sorra hagyják el az épületet személyes csomagjaikkal, ruháikkal. Egyikük az MTI-nek azt mondta: "mindenki menti az értékeit, amíg menthető. Nem tudjuk, mi lesz, elvisszük a ruháinkat". Távozásukat azzal indokolták, nem tudni, mikor jön a vagyonkezelő lezárni az épületet.
Az Európai Bizottság az illetékességi körébe tartozó minden segítséget megad a magyar hatóságoknak, hogy kezelni tudják a Malév leállása után kialakult helyzetet. A testület közlekedési szóvivője, Helen Kearns a legfontosabbnak azt nevezte, hogy az érintett utasok számára érvényesítsék az uniós szabályokban előírt rendelkezéseket és jogaikat tiszteletben tartsák. Mint mondta, a magyar hatóságok részéről erre vonatkozóan pozitív visszajelzéseket kaptak. A szóvivő sajnálatosnak mondta, hogy a társaság nem talált hatékony és életképes megoldást arra, hogy versenyképes maradjon a piacon, de azt is megerősítette, hogy az Európai Bizottság továbbra is érvényesíteni fogja a verseny tisztaságát segíteni hivatott politikáját az állami támogatásokkal kapcsolatban.
Tovább : http://www.vg.hu/
Forrás : http://fn.hir24.hu/vilag/A nagy nemzetközi lapok is beszámolnak a Malév leállásáról. Van, aki szerint az eset a magyar gazdasági válság újabb tünete.
A nemzetközi sajtó is beszámolt a Malév csődjéről. A brit BBC anyaga beszámol, hogy 66 év után ellehetetlenült a Malév. Kitér arra is, hogy 2600-an dolgoznak a cégnek, amely a Liszt Ferenc repülőtér forgalmának közel felét adta.
Az amerikai CNBC beszámolója szerint a Malév elveszítette befektetői bizalmát, ezért állt le a légitársaság.
A Guardian nem szentelt külön hírt a történteknek, ám az európai válságról írt percről percre anyagukban több posztban is követik a fejleményeket. Ebben úgy fogalmaztak: a Malév esete a legújabb tünete az ország gazdasági válságának.
Az olasz La Stampa is részletes cikkben számol be a fejleményekről. Mint írják, a gépek a földön maradtak, a reptéren káosz uralkodik. A vezetők elnézést kértek.
Világhír lett a Malév-csőd
Mit mondjon az ember erre ? Átverés az egész ?A bizalmat csak egyszer lehet elveszteni ? 66 év után sikerült' A jegyek árát visszakapják ? Nincs felelős ? Sikerült sokakat átverni ? Ez egy rossz búcsú volt '
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése